Friday, January 04, 2008

Vratiće se rode?

Već nedeljama odlažem pisanje teksta o ovoj seriji. Dajem joj fore, trudim se i osluškujem okolinu...
Ne želim da budem negativna, pre nego što zaista budem sigurna o ono što mislim.
Al mislim....
Kao prvo, jako me nervira što seriju repriziraju bezbroj puta, neke epizode su za ovih mesec i po dana puštene 7 puta (ozbiljnije, brojala sam), što je definitivno rekord u broju prikazivanja za tako kratko vreme.
Što se same serije tiče, naravno da je milion puta bolja od svih koje se trenutno prikazuju kod nas. Od svih premijera, SIS-eva, baba, češljanja, i srpskih sapunica na španski način. Kvalitenije je snimljena, ozbiljnija je produkcija, bolji je izbor glumaca, montaža i muzika su skroz ok.
Šta mi smeta?
Crni talasi u scenariju, neke scene nasilja, prvenstveno mislim na Sonju Savić, koja ima istu ulogu kao u Braća po materi i Sekula se ženi. Nemam ništa protiv toga, recimo baš mi se dopalo što je epizodnu ulogu imala hrvatska glumica Semka Sokolović Bertok, i to identičnu kao u filmu Majstori, majstori, ali negde su baš preterali.
Ono što mi najviše smeta je uloga Srđana Todorovića, koji iako je, nesumnjivo, odličan glumac, previše podseća na ulogu u Kusturicinom filmu, izgledom, ponašanjem, pa i samim dijalozima. Ne znam da li je to namerno ili slučajno, ali teško mogu da povežem beogradskog domca sa ciganskom čergom...
Dragan Bjelogrlić kao producent i idejni tvorac serije, naravno, ima jednu od glavnih uloga, koju igra tako što se pogrbi, rasčupa kosu i ne menja izraz lica ni po koju cenu?
Branimir Brstina ima neograničene monologe, takođe, kao idejni kreator serije!

Boris Komnenić i Mirjana Karanović su mi zaista odličan glumački par i uspeli su da me nasmeju više puta. Samo oni... i par džanki fora :) Al dobro, skapirala sam da ovo i ne treba da bude humoristička serija. Ono što mi nije jasno je, šta treba da bude? I dalje mi je to nekako nedefinisano, nit miriše, nit smrdi, nije ni dobro, ali nije ni toliko loše... a prošlo je 10 epozoda.
Ja i dalje nemam neko kristalno jasno mišljenje.
Možda je tako i bolje, osim što već imam stav da ih gledam samo onda kad baš nemam šta da radim :)

1 comment:

Anonymous said...

Ni ja nisam nesto preterano odusevljana Srdjanovom ulogom.
Zaista nemam neko misljenje o seriji.
Super sto Dragan reklamira svoje selo.Baranda....
Nikad ne bih cula da nije njega bilo.
Hvala ti Dragane!